|
Plasticine
|
 |
« on: May 08, 2005, 07:22:40 PM » |
|
Hvor er alle sammen? [19] Det er dårlig gjort. Jeg blir paranoid av å være alene for lenge [10]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nisha
Bionic

I listen to dance music.
|
 |
« Reply #1 on: November 06, 2005, 12:21:16 PM » |
|
Hej! I'm just learning Swedish and Icelandic at university and so I thought I'd take a look into the Scandinavian chat area. I'm not really sure what you just said, Plasticine, maybe something like 'were are all of you, I'm afraid to be here alone in the end'? Anyway, I can't say much yet because we still don't have a book for Swedish and thus no vocabulary, but it's all much fun so far. Though Icelandic is pretty, pretty difficult. At the moment we're concentrating pretty much on grammar, so we don't learn the common things like 'how are you' and 'how old are you'. So I wanted to ask if any of you Swedish people could post some common sentences here, eg. 'I like...', 'I'm from...'? That would be really nice of you! Anyway, at least I know this 'Kan jag gå på toa?'. [2]
|
|
|
|
|
|
And as I watch the drops of rain weave their weary paths and die I know that I am like the rain there but for the grace of you go I.
|
|
|
|
Plasticine
|
 |
« Reply #2 on: November 06, 2005, 05:56:46 PM » |
|
I said: Where is everybody? It's not nice. I'm getting paranoid being alone too long. [11]
I would be glad to help you, but I speak Norwegian and not Swedish. And I don't think that many Swedes use this area. [4]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nisha
Bionic

I listen to dance music.
|
 |
« Reply #3 on: November 06, 2005, 07:24:25 PM » |
|
Ah, okay - I see! [2] But Norwegian sounds similar to Swedish. And where do all the Swedish go then? There's no specific Swedish area here?! Or do they also speak Suomi (hell, this language would kill me if I learned it, too, I guess! [2] )?
|
|
|
|
|
|
And as I watch the drops of rain weave their weary paths and die I know that I am like the rain there but for the grace of you go I.
|
|
|
|
Plasticine
|
 |
« Reply #4 on: November 09, 2005, 03:47:28 PM » |
|
Yeah, Norwegian does sound similiar to Swedish, but I'm afraid it will only confuse you because it's written differently and.... yeah.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nisha
Bionic

I listen to dance music.
|
 |
« Reply #5 on: November 13, 2005, 09:49:27 PM » |
|
Ya, that's okay. I'm already confused because of Icelandic and Swedish. But thanks anyway! [2]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binna
|
 |
« Reply #6 on: March 29, 2006, 10:39:55 PM » |
|
jeg er her...unskyl. men jeg er i brasilien nu..sa jeg kan ikke vere lenge pa internetted..[11]
men alles bra?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plasticine
|
 |
« Reply #7 on: April 02, 2006, 08:19:12 PM » |
|
Wow! [3]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binna
|
 |
« Reply #8 on: April 03, 2006, 10:58:30 PM » |
|
hihi ja... ogsa varmt!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plasticine
|
 |
« Reply #9 on: April 05, 2006, 08:45:28 PM » |
|
Jeg vil og til Brasil. [19] Snøen nekter å smelte her! Har seriøst hatt snø siden oktober. [7]
Send meg sol og litt samba!!! [3]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binna
|
 |
« Reply #10 on: April 06, 2006, 10:09:29 PM » |
|
ja, min far har veret i norge for naesten 3 maneder.. arbejde [2]
oki, *sender sol og samba*
men sa skal du sende mig sne [3] [3] [3] [3]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plasticine
|
 |
« Reply #11 on: April 07, 2006, 11:32:51 PM » |
|
Åååh! Hvor i Norge? Hva jobber han med? [1]
Tusen takk for solen og sambaen. [8] Du kan få så mye snø du vil, men jeg tviler på at du egentlig vil ha den. [14]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Untenable
|
 |
« Reply #12 on: May 10, 2006, 11:17:53 PM » |
|
I would be glad to help you, but I speak Norwegian and not Swedish. And I don't think that many Swedes use this area. jag bor i sverige [3] [3]
|
|
|
|
|
|
First law of holes : If you are in one , stop digging .
|
|
|
|
Binna
|
 |
« Reply #13 on: May 12, 2006, 09:53:20 PM » |
|
hahaha... det er SAAAA kolt her... nej ikke saa, men det er kolt [3] takk skal du ha' for at sende det her ned til meg
Untenable... heiiii velkomen til vores skandenaviske sted [11] men jeg er fra island..saaaaa,jeg er ik' skandinavisk [3] hahahaha men velkomen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plasticine
|
 |
« Reply #14 on: May 13, 2006, 12:12:38 AM » |
|
Hei dere! [3] Endelig litt liv her igjen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binna
|
 |
« Reply #15 on: May 18, 2006, 12:19:50 AM » |
|
jepp [3] dit navn er anerlides.. saa,hvordan har du det?? jeg er vid at gleme dansk!! ark, fordi nu snakker jed engelsk og portuguesk hver dag!!! og jeg kan ikke huske alt paa islansk!! EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEK
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plasticine
|
 |
« Reply #16 on: May 18, 2006, 05:32:39 PM » |
|
Jeg har blitt kvitt 1989 delen. [1]
Jeg har det sånn passe bra. Spilte håndball i gymmen i dag, men guttene er skikkelig voldelige. Sitter nå med en forstuet finger. [21]
Hvordan har du det da? Fortsatt godt og varmt? [1]
Jeg har en god løsning til problemet ditt: skriv masse her! Så får du en liten oppdatering i det Skandinaviske språket! Islandsk kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. [2]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binna
|
 |
« Reply #17 on: May 23, 2006, 08:56:12 PM » |
|
awwwwwwww...... jeg haaber at din finger bliver bedre snart [1]
jeg har det godt [3] det er kolt og det regner [3] YAYYY aendelig!!!!!!!! [3] det er vinter her,saa det er en smule kolt... saa det fyles som julen komer snart [3] hahahahahaha
hvordan er norge [11]
ohhh det sneede paa island i denne maanede!!! O.O og det har vered meged kolt!!!!!!! WOOOOOOOW hahahahahaa
jeg haaber bare at jeg har dansk i skolen naar jeg kommer hjem...saa jeg glaemmer ik' det hele!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plasticine
|
 |
« Reply #18 on: May 23, 2006, 09:23:57 PM » |
|
Hah. Fingeren er nesten ok igjen. Men klarer fortsatt ikke å bøye den. [21]
Det snødde i Norge for ikke så lenge og. Men det var mye lenger nord enn jeg bor. Her også er det regn nå. Arrrrgh! Jeg vil ha sol!
Når kommer du tilbake til Island da? [1]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binna
|
 |
« Reply #19 on: May 26, 2006, 08:53:26 PM » |
|
hahaha [11] det er godt [3]
ja, det er en smule coldt i Brasilien nu, men ikke saa colds some det ver i gaar, i dag er der sol og alle tinnnngggg
jeg skal hjem i julie, men jeg vid iike hvilken dag, jeg tror at det er den 5. .....
oooh, min far han er naesten altid i norge. moske kan jeg gaar med ham en dag, men han er altid i Oslo, saaaa...... du vid [3] maaske his jeg skal med ham en dag kan vi modest [3]
hihihihihihi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|